BVT – Vertical Turbine Pump

پمپ های توربینی عمودی

این نوع پمپ‌ها برای تأمین آب مورد نیاز طرح‌های بزرگ آبرسانی، کشاورزی و صنعتی به کاربرده می‌‌شوند که دارای آبدهی زیاد و فشار کار متوسط هستند. به خاطر ساختمان عمودی این پمپ‌ها انعطاف‌پذیری زیاد و کارایی مناسبی دارند و در شرایط مختلف بر روی ایستگاه ثابت و شناور قابلیت آبگیری از کانال، رودخانه و دریا را دارا می‌باشند. پمپ های توربینی محصولی مطمئن با کارائی بالا جهت برداشت و توزیع آب چاه های ماسه ای، استخرهای مکش و ایستگاه های پمپاژ می باشد. شافت انتقال نیرو بین موتور و پمپ معمولا یکی از دو نوع زیر است :

نوع اول بدون غلاف یا آب خنک بوده و شافت مستقیما با آب در تماس است و بوسیله آب خنک می شود. این سیستم بیشتر جهت آب های آشامیدنی ، ایستگاه های پمپاژ و استخرهای مکش جهت آبیاری تحت فشار مورد استفاده قرار می گیرد.

نوع دوم شافت و غلافی می باشد. شافت در داخل لوله ای پر از روغن به نام غلاف جای می گیرد و بدین ترتیب خنک کاری با روغن انجام می شود. این سیستم معمولا در چاه های عمیق و نیمه عمیق کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد.

با توجه به فضای زیادی که الکتروپمپ های افقی اشغال می نمایند و با توجه به محدودیت های این گونه پمپ ها مخصوصا در تولید هد بالا، سرویس و نگهداری، گریس کاری و روانکاری بلبرینگ ها و … در بسیاری از طراحی های ایستگاه پمپاژ می توان از پمپ های توربینی به عنوان ایستگاه پمپاژ  استفاده نمود.

مشخصات فنی :

اندازه فلنج :           100 تا 350 میلیمتر (4 تا 14  اینچ)

ارتفاع :                 تا 120 متر

آبدهی :                تا 1000 متر مکعب در ساعت

استاندارد فلنج : DIN/ANSI

آب بندی:             مکانیکال سیل / نوار گرافیت

جنس پمپ :       – چدن خاکستری

  • چدن داکتیل
  • برنز
  • فولاد کربنی
  • فولاد ضد زنگ
  • جنس قطعات بر حسب درخواست متقاضی قابل تغییر است.